به گزارش مشرق ،
ساسان قربانی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت : باتوجه به اینکه وضع اقتصادی کشور مطلوب نیست، گفت : رکود بازار خودرو ناشی از کاهش قدرت خرید است که در سفارش تولید قطعه سازی هم تاثیر منفی گذاشته است ،وی اظهار داشت : قطعه سازان همچنین با کاهش نقدینگی روبرو هستند و طلب قطعه سازان هم به موقع پرداخت نمی شود .
قربانی گفت : به همین دلیل قطعه سازان مجبور شدند بخشی از نیروی کار خود را تعدیل کنند و انتظار داریم دولت از صنعت خودروسازی و قطعه سازی که پیوندهای پسین و پیشین زیادی دارد ، حمایت کند .
دبیر انجمن قطعه سازان خودرو گفت : در سال 2008 هم که اقتصاد غرب دچار رکود شد ،دولت ها از صنعت خودرو با تامین نقدینگی و ارائه بسته های مالی حمایت کردند .
وی افزود : برای ایجاد تقاضا در بازار خودرو و رهایی از رکود خرید این محصولات باید تسهیلات خریدار به میزان قابل توجهی افزایش یابد تا مردم بتوانند متناسب با شرایط مالی و اقتصادی خود خودرو تهیه کنند.
قربانی اظهار داشت البته باید نرخ سود بانکی هم کاهش یابد و از خودروسازان هم انتظار می رود فعالیتهای پایه ای و بنیادی را برای توسعه محصول انجام دهند که البته زمان بر است .
قربانی اظهار داشت : صنعت خودروسازی با صنایع فولاد و همچنین صنایع پتروشیمی و فلزی ، ارتباطات گسترده ای دارد .
وی گفت : راهبرد صنعت خودروسازی کشور باید ساماندهی هزینه ها و قیمت های تمام شده و همچنین توسعه محصول همزمان با ارتقای کیفیت و تولید رقابتی باشد و از لحاظ آمار تولید و بازار مصرف باید منطقه ای و جهانی فکر کنیم .
وی درباره اینکه آیا قیمت خودرو کاهش خواهد یافت هم گفت : با شرایط فعلی و عوامل موثر در هزینه تمام شده بعید است قیمت تمام شده کاهش یابد و به همین خاطر نمی توانیم قیمت ها را برای مصرف کنندگان کاهش دهیم اما دولت و خودروسازان می توانند بسته های حمایتی غیرقیمتی مانند تسهیلات خریدار و همچنین فروش اقساطی و دیگر خدمات ارائه کنند تا بازار خودرو از رکود خارج شود .
قربانی گفت : به همین دلیل قطعه سازان مجبور شدند بخشی از نیروی کار خود را تعدیل کنند و انتظار داریم دولت از صنعت خودروسازی و قطعه سازی که پیوندهای پسین و پیشین زیادی دارد ، حمایت کند .
دبیر انجمن قطعه سازان خودرو گفت : در سال 2008 هم که اقتصاد غرب دچار رکود شد ،دولت ها از صنعت خودرو با تامین نقدینگی و ارائه بسته های مالی حمایت کردند .
وی افزود : برای ایجاد تقاضا در بازار خودرو و رهایی از رکود خرید این محصولات باید تسهیلات خریدار به میزان قابل توجهی افزایش یابد تا مردم بتوانند متناسب با شرایط مالی و اقتصادی خود خودرو تهیه کنند.
قربانی اظهار داشت البته باید نرخ سود بانکی هم کاهش یابد و از خودروسازان هم انتظار می رود فعالیتهای پایه ای و بنیادی را برای توسعه محصول انجام دهند که البته زمان بر است .
قربانی اظهار داشت : صنعت خودروسازی با صنایع فولاد و همچنین صنایع پتروشیمی و فلزی ، ارتباطات گسترده ای دارد .
وی گفت : راهبرد صنعت خودروسازی کشور باید ساماندهی هزینه ها و قیمت های تمام شده و همچنین توسعه محصول همزمان با ارتقای کیفیت و تولید رقابتی باشد و از لحاظ آمار تولید و بازار مصرف باید منطقه ای و جهانی فکر کنیم .
وی درباره اینکه آیا قیمت خودرو کاهش خواهد یافت هم گفت : با شرایط فعلی و عوامل موثر در هزینه تمام شده بعید است قیمت تمام شده کاهش یابد و به همین خاطر نمی توانیم قیمت ها را برای مصرف کنندگان کاهش دهیم اما دولت و خودروسازان می توانند بسته های حمایتی غیرقیمتی مانند تسهیلات خریدار و همچنین فروش اقساطی و دیگر خدمات ارائه کنند تا بازار خودرو از رکود خارج شود .